Laatste dag alweer - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Beemster - WaarBenJij.nu Laatste dag alweer - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Beemster - WaarBenJij.nu

Laatste dag alweer

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

12 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Vrijdag was onze laatste hele dag in Argentinië. Oorspronkelijk zouden we gaan varen en tangolessen doen. Maar zoals altijd met reizen gaat niets volgens planning. In de ochtend liepen we na het ontbijt een heel stuk naar de hockeyclub in San Isidro. Hier waren we al met de eerdere wandeling geweest. Dit was met dat mooie clubhuis en zwembad. In de balzaal van het clubhuis kregen we een mentale sessie van Wietske. Dit ging over vertrouwen en zelfvertrouwen, voor gericht op jezelf. Iedereen heeft zichzelf hier beter leren kennen om een persoonlijke groei door te kunnen maken. Aan het eind van de sessie heeft iedereen 3 dingen op een kaartje geschreven die je moeten helpen om sneller uit een stresssituatie te komen. Dit kaartje moet je bij je houden en vaker naar kijken.
Na de sessie kregen we te horen dat alle gezamenlijke plannen tot het avondeten niet door gingen, dus dat we tot 6u in vrij waren om te doen wat we wilden. Een groepje bleef in en om het hotel, een ander groepje ging naar een soort strandtentje bij de rivier waar ze heerlijk geluncht hebben. Ook is er een groepje teruggegaan naar het winkelcentrum in de stad waar we op woensdag ook waren. Jo, Jos, Wiets en ik hebben een taxi genomen naar de sfeervolle wijk La Boca. We waren hier al met de bus langsgereden, maar op deze manier konden we echt de sfeer proeven. Dit is een mega arme wijk waar alles om het voetbal draait. De wijk is ook tegen het stadion aangebouwd. Ooit had Maradona bij deze club (Boca juniors) gespeeld, dus beelden en schilderingen van hem waren ook overal te vinden. Ook komt de tango er oorspronkelijk vandaan en dat zag je nog overal op straat terug. Er heerst een super gezellige sfeer in de wijk, mede omdat alle huizen in vele vrolijke kleuren zijn geschilderd. Omdat Wiets al een aantal keren net (niet) op tijd is gekomen gingen we maar ruim op tijd naar huis dit keer. Een uur te vroeg liepen we al de straat van ons hotel in. Omdat we die middag zoveel mogelijk hebben willen zien, hadden we nog niet geluncht. We besloten toen om 5u dat we nog prima om de hoek van het hotel een salade konden eten. Maar blijkbaar was 4 salades in een uur, inclusief betalen toch teveel van het goede. Eerst kwamen er maar 2 salades. De mensen spraken ook geen woord Engels, dus hebben we in ons beste Spaans moeten uitleggen dat we er nog 2 wilden. En toen we wilden betalen, bleek ook dat onmogelijk. Uiteindelijk konden we 1 minuut voor tijd afrekenen met een mix van dollars en pesos. In volle sprint renden we terug naar het hotel, waar we exact op tijd aankwamen. Hier zouden we te horen krijgen wat het avondprogramma zou worden. Iedereen had best hoge verwachtingen. Dus toen de melding kwam dat wel alleen weer in het hotel zouden barbecuen baalden we wel een klein beetje. We hebben extra veel lekkere en gezonde dingen gekocht om de bbq toch nog wat op te vrolijken. Maar na een half uur kwam er opeens onverwacht een live band binnenlopen, bestaande uit 4 knappe mannen. Zij hebben bij de bbq in de achtertuin een aantal liedereb gespeeld en gezongen. Daarna bleek dat het mogelijk was om naar een Argentijns huisfeest te gaan. Dit was een feest   met jongens van tussen de 20 en 25 jaar die aan het indrinken waren voordat ze naar een club gingen. Het feest was in de achtertuin van een enorme villa. Er was muziek, een tapje bier en heel veel sterkte drank. Bij binnenkomst moesten we iedereen een zoen op de rechter wang geven (zowel de dames als de heren). Aangezien we er niemand kenden was dit wel een beetje ongemakkelijk. Na een kort gesprek met de jongen die in het huis woonde, kwamen we erachter dat er een spel was die de groep mooi kon integreren: beerpong. Dit bleek een goede zet. Er werd veel gelachen, gedronken en uiteindelijk ook Nederlandse muziek gedraaid. Uiteindelijk dus een zeer geslaagde avond. Om 2u werden we opgehaald met de auto door Hernan en Alfredo die allebei duidelijk veel te veel gedronken hadden. Gelukkig zijn we weer veilig thuisgekomen.