richting annapurna mounten - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Diana Beemster - WaarBenJij.nu richting annapurna mounten - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Diana Beemster - WaarBenJij.nu

richting annapurna mounten

Blijf op de hoogte en volg Diana

09 Juli 2014 | Nepal, Pokhara

Dinsdag nacht 8juli hebben we voetbal gekeken. De wedstrijd duurde tot een uur of 4 dus ik kon mooi nog een uurtje slapen voordat ik bij het hostel zou worden opgehaald om richting de bus te gaan naar mn trekking. De pickup was er eerst niet, maar na wat rondbellen kwam er een scooter voorrijden. Het was blijkbaar het idee dat ik in de stromende regen met mijn 17 kilo backpack en mijn handbagage, zonder helm, achterop zou gaan zitten bij zo'n klein nepaleesje. Omdat ik echt niet wist waar het busstation was en het ook al vrij laat was voor een taxi heb ik dat toch maar gedaan. Voor wie ooit in Azië is geweest en daar het verkeer heeft gezien, doe dat x2 qua onverantwoord en dan heb je Kathmandu. Heb echt doodsangsten uitgestaan op dat ding. Maar gelukkig waren we binnen 5 minuten bij de bus.
Ik had betaald om te reizen met een toeristenbus. Als Nederlander verwacht je dan zo'n mooie grote bus waar je vroeger mee naar schoolzwemmen ging. Maar alles bleek anders. Het was een redelijk klein busje met toch wel bijna 40 zitplaatsen. Als ik rechtop zat zat ik met mijn knieën in de stoel voor me en mijn goede hoofdsteun waar je zo lekker met je hoofd tegenaan kon zitten zat achter mijn schouderbladen. Ik zat er dus redelijk opgepropt in, gelukkig kon het raampje open. Dat kwam behoorlijk goed uit. Die morgen had ik namelijk water gedronken dat blijkbaar na een dag niet meer drinkbaar was, dus ik heb aardig wat keren tijdens de busreis met mn hoofd uit het raampje gehangen. Tot zeker halverwege mijn 7uur durende busreis is mijn spoor redelijk terug te volgen.
Om een uur of 3 's middags kwamen we in on Pokhara. Er stond keurig iemand bij de bus te wachten om me naar mn hotel te brengen. Prima hotel, maar helaas heel rustig. Eerst ben ik nog 2 uur lang een beetje af en aan in slaap gevallen, tot ik me rond een uur of 6 weer vrij goed voelde. Ik had inmiddels op de galerij wat Nederlandse stemmen gehoord, dus ik ben maar random op de deuren gaan kloppen om te kijken of ik ze terug kon vinden. Gelukkig was de 2e deur al goed en sliep daar een heel gezellig jong Nederlands stel. We zijn met zn 3en het stadje in gegaan hebben heel gezellig de hele avond drankjes gedaan en wat gegeten. Tegen een uur of 10 moest ik toch echt wel terug naar mijn hotel want ik moest mn tas voor de hele trek nog inpakken en ik had ook nogsteeds mijn gids niet gezien, dus ik had geen idee hoe laat ik op moest staan. Het enige dat ik wist is dat ik weer weinig zou slapen want Nederland speelde die nacht vanaf 01.45u nepaleese tijd. Helaas was mijn gids nogsteeds nergens te bekennen. Alleen de hotel eigenaresse wist me te vertellen dat de bus de volgende ochtend om 7u zou vertrekken dus dat ik uiterlijk om 6.30u beneden moest staan om te vertrekken. Om 23.30u had ik eindelijk mn tas ingepakt. Dus ik kon mooi nog een ruim uur slapen voor de wedstrijd begon. Om half 2 ben ik naar de andere Nederlanders gelopen, maar die wilden helaas niet meer mee, dus moest ik in mn eentje in mn net gekochte Nederlands elftal shirt naar het dichtstbijzijnde restaurant met een groot scherm. Ik kreeg gelukkig een warm onthaal van de 50 nepalezen die er uitgebreid aan de waterpijp, bier en wisky zaten. Jullie kennen natuurlijk allemaal het verloop van de wedstrijd, maar in ieder geval heb ik de hele avond gratis gedronken.
Ik heb daarna nog een klein uurtje kunnen slapen voordat ik er weer uit moest. Toen ik gedoucht en wel beneden kwam, was mijn gids nog nergens te bekennen. Een kwartier later kwam die man die me van de bus had gehaald en vertelde mij toen dat hij vergeten was me te vertellen dat mijn gids de volgende dag om 8uur zou komen... fack, dat was 1,5 langer slaap geweest.
Na een goed ontbijt vertrokken we met een privé jeep naar het startpunt van mijn trekking.

De rest van het verhaal van mn trekking komt later, want ik heb hier in de bergen geen batterij en internettegoed meer..

  • 12 Juli 2014 - 14:10

    Ineke:

    Hoi Diana
    Dat klinkt allemaal heel intensief. Hier en daar een uurtje slaap en dan ook nog ziek geweest van verontreinigd water.
    Ik wilde je eigenlijk vragen of je al aan het tijdverschil gewend was, maar dat is een zinloze vraag zo:).
    Ik eens je een prachtige trekking toe!

  • 12 Juli 2014 - 14:46

    Paul:

    Je maakt er weer een spannende reis van.

    Ik begrijp dat het regenseizoen nu wel gestart is?

  • 13 Juli 2014 - 12:47

    Hans:

    Top je reisverslagen te volgen zijn benieuwd naar de volgende, geniet van je reis

    Gr hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Diana

Nu op vakantie in nepal

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 12740

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 12 Februari 2017

Damus 1 in Argentinië

08 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Zuid-Oost-Azië

06 Juli 2014 - 29 Juli 2014

vakantie Nepal

Landen bezocht: