Dagje trainen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Beemster - WaarBenJij.nu Dagje trainen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Beemster - WaarBenJij.nu

Dagje trainen

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

08 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Maandag was onze eerste hockeydag. Om 7.30u zaten we al aan het ontbijt. Hier was ik al meteen trots op mijn teampje, want ondanks dat het ontbijt alleen bestond uit gezoete croissantjes en droge boterhamen met ham of kaas, was bijna niemand aan het klagen. Een uur later moesten we ons voor het hotel melden om daar in onze spelersbus te stappen naar het hockeyveld. Dit was ruim een uur rijden naar een ander deel van de stad. In de ochtend hadden we een training op een mooi gesproeid waterveld. Daarna kregen wa wat tijd voor onszelf om heerlijk in het zonnetje te liggen of te zwemmen. Bijna iedereen ging op of voor het terras in het gras liggen zonnen. Na een kwartiertje kwam de manager ons daar weghalen omdat de mannen op de bouwplaats naast het terras opeens wel heel weinig werk verrichtten. Toen wij opstonden om ons te verplaatsen, liepen de mannen zelfs een stuk achter ons aan. Op een ander veldje bij het zwembad konden we gelukkig wel ongestoord zonnen. Tussen het zonnen door kregen we nog een flinke lunch voorgeschoteld, waar we daarna prima op konden trainen. Voor de training hadden we eerst nog een sessie met Wietske. We moesten de kernwaarden van het team die we een half jaar geleden opgeschreven hadden evalueren en eventueel aanpassen. In kleine groepjes kwamen we bij elkaar om onze belangrijkste kernwaarden te bepalen. Daarna moesten we deze presenteren, waarna we een voor een bij Wiets langs konden komen om te vertellen wat voor ons het belangrijkst was. Hier kwam een goed gesprek uit.
Na het gesprek hebben we nog een keer goed getraind waarbij meteen onze nieuwe kernwaarde 'killer-instinct' goed werd toegepast. Meteen na de training moesten we een sprintje trekken door de douche om in een keer door te lopen de bus in. Na een volgend uur terug rijden, kwamen we weer terug in het hotel. Bijna meteen werden er dozen vol met empenada's bezorgd om lekker met elkaar op te peuzelen. Inmiddels was het al bijna 11u en mochten we naar onze kamers om weer te gaan slapen.

Ps. Ik heb deze week een nieuwe zin geleerd: Jij bent zo on fleek atm! Voor de vertaling, please vraag Co of Ek.