Damus on tour - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Diana Beemster - WaarBenJij.nu Damus on tour - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Diana Beemster - WaarBenJij.nu

Damus on tour

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

04 Februari 2017 | Spanje, Madrid

Eindelijk, het is 4 februari 2017 om 16.15u! Hier hebben we weken naar uitgekeken. Na weken van clinics, veilingen, discussies over sticks, sponsor truien, mails van Ed, inentingen en inpakstress kon de trainingsstage eindelijk beginnen. Heel Bloemendaal damus 1 verzamelde zich in hun mooie nieuwe sponsortruien in vertrekhal 1 op schiphol. Een aantal ouders en kinderen was meegekomen om ons uit te zwaaien. Hier begon het avontuur. De laatste tassen moesten nog omgepakt worden, sticks erin, weer eruit, toch een andere tas, onee, weer terug, tas dicht. En daarna door naar de incheckbalie. Zoals iedereen die ooit met het vleigtuig gereisd heeft weet, kan niet alles in een keer goed gaan. De enorme keeperstassen mochten niet bij de gewone balie. Dus mochten wij keepers en Teun met zn sticks van balie 7 naar balie 6 om daar doorverwezen te worden naar balie 8. De grote tassen waren extra bijgeboekt, maar dat stond duidelijk niet in het systeem. Gelukkig schoot onze reddende eagle eddy meteen te hulp en werden de tassen keurig voor een extra 100 euro per tas bij (weer) een andere balie ingecheckt.
Terwijl eddy en de keepers nog serieuze zaken aan het regelen waren, werd nog snel een teamfotootje geschoten. En als je dan denkt dat je er bent, komt de aanvoerder Melle erachter dat jaar paspoort geen 6 maanden meer geldig is. Dus Melle met de reddende eagle naar de marechaussee. Blijkbaar hebben die mooie glimlachen goed hun werk gedaan, want Mel mocht zonder noodpaspoort toch mee.
Na de handbagagecontrole, waar het fouilleren duidelijk iets beter werd gedaan dan normaal, schoot het merendeel van het team meteen de parfumerie in. Gevolgd door Jordy, want die had volgens Teun nog wel een deotje halen voor de lange tijd dat ze naast elkaar moesten zitten.
Met wat tussenstops bij de starbucks en de sapjesbar, kwamen we bij het geldwisselpunt aan. Wat neem jij mee? Hoeveel? Euro's, Dollars, Pesos? Wat is beter. Hele theorieën over waar je het best kunt wisselen. Pinnen? Wisselen? Maakt niet uit, je geeft het geld toch wel uit.
Met deze gedachte in ons achterhoofd konden we met een gerust hart en vele valutas in de portemonnee, veilig boarden in de Boeing 737-800 van Air Europa, met als eerste bestemming: Madrid.

• 04 Februari 2017 - 22:48

Ineke:

Hoi Diana, wat heb je een leuk verslag geschreven, het is alsof ik er zelf bij ben. Veel plezier en goede reis gewenst voor het hele team?!

• 05 Februari 2017 - 00:17

Paul:

Leuke beschrijving van een spannend begin. Prettige reis allemaal!

• 07 Februari 2017 - 15:37

Ferdinand:

Diana. Leuk verslagen van afgelopen dagen... Lamschnitzel lekker. Ik eet die nooit...ha !!
    Nog verder genieteen n. Hier kil weer . Morgen sneeuw ???;
    Kussies van Ferdinand. Kus aan je lieve Rijan. Xxx