Las Leonas - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Beemster - WaarBenJij.nu Las Leonas - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Diana Beemster - WaarBenJij.nu

Las Leonas

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

11 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Donderdag was de dag. Eindelijk stond de oefenwedstrijd tegen het Argentijnse nationale elftal op het programma. Het wekkertje stond om 7u en na een snel ontbijt stond de bus klaar naar hockeyclub Geba. Om 10u, voordat het echt te warm werd, begon de wedstrijd. We speelden de wedstrijd op een semi veld, dus we moesten wel even zoeken. Maar al snel hadden we het te pakken en uiteindelijk hebben we in een heel sterke wedstrijd met 3-3 gelijkgespeeld. Het mooiste moment moest toen nog komen: de shirtjes wissel. Alle oude en een paar nieuwe shirts werden uit de tassen getrokken om zoveel mogelijk verschillende Argentijnse shirts te bemachtigen. Na het fotomoment dat hierop volgde, kregen we een pasta als lunch. Tijdens de lunch werden er gezellig een aantal spelletjes gespeeld waaronder yatzee. Na de lunch werden we naar de slaapzalen op het sportcomplex gebracht, waar we allemaal in een eigen bed mochten gaan liggen om uit te rusten of te slapen. Ook kon je er zwemmen in een groot zwembad. Een uur of 2 later mochten we weer aan de bak. We moesten weer een clinic geven voor bijna 200 kinderen. De vertaling in het spaans ging inmiddels al iets beter met André als duidelijkste. Met zijn fluitje dirigeerde hij alle kids, ouders en trainers naar exact de goede plek. Hij kreeg zelfs de wave aan de gang.
Na de clinic konden we snel een perzik eten waarna ons de wedstrijd tegen voormalig landskampioen Geba stond te wachten. Tijdens deze wedstrijd was voor het eerst te merken dat we iets vermoeid waren, helaas ging de pot verloren met 3-1. Ook na deze wedstrijd stonden er lange rijen om een shirt van Geba en van ons te bemachtigen.
Nadat we gedoucht hadden kwamen we terug in het clubhuis. Ik liep even naar binnen opzoek naar een biertje. Meteen werd me gevraagd of ik een beetje Spaans sprak. Omdat dat het geval was raakte ik meteen met deze mensen aan de praat. Ze haalden me over om de eerste zanger te zijn van karaoke. Ook moest ik natuurlijk een Spaans lied zingen. Inmiddels waren zowel ons team als het team van Geba naar binnen gekomen om het geheel te aanschouwen. Gelukkig kreeg ik tijdens het zingen mijn eerste biertje in mn handen geduwd, dat maakt alles makkelijker. We hebben een super leuke avond gehad met de 2 teams, empenada's, karaoke, frietjes, pizza, vliegende Wiets en het dansen op Taxi. Om half 1 werden we met een super deluxe bus opgehaald op Geba die ons binnen een half uur naar het hotel bracht.

• 11 Februari 2017 - 09:29

Paul:

Doe je volgend jaar mee met de Voice?

• 11 Februari 2017 - 10:47

Ineke:

Wat een mooie verhaal. Klink super gezellig

Tags: Las leonas