Pai en de bizarste dag van mn leven - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Diana Beemster - WaarBenJij.nu Pai en de bizarste dag van mn leven - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Diana Beemster - WaarBenJij.nu

Pai en de bizarste dag van mn leven

Blijf op de hoogte en volg Diana

12 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Donderdagavond ben ik uiteindelijk alleen met Konnor naar de Zoe in Yellow club gegaan in Chiang Mai. In de club was het gezellig druk en achter de club was een soort enorme achtertuin waar tientallen tafels stonden die ook helemaal vol zaten met backpackers. We hebben eerst een tijd buiten gezeten en gezellig zitten kletsen met een aantal Nederlanders, Duitsers, Engelsen en een Cambodjaan. Na een tijdje ontmoette Konnor een Thais model en heb ik de rest van de avond met mensen uit alle verschillende landen doorgebracht. Aan het eind van de avond bood het Thaise meisje ons een rit aan terug naar het hostel in haar auto. Zij was alleen straal bezopen. Konnor was ook te bezopen om nee te zeggen en omdat ik niet een half uur in mijn eentje naar huis wilde lopen, ben ik ook maar ingestapt. Gelukkig zat ik achterin en waren er goede gordels. De Thaise trok op tot volle vaart en belandde meeteen al op de verkeerde weghelft. Vlak voordat er een auto aankwam kon ze nog snel haar stuur omgooien. Rood licht leek ze überhaupt niet te snappen. En Konnor en zij waren te dronken om iets van de weg te kennen. Vanaf de achterbank moest ik de instructies geven waar we heen moesten. Vaak had ik al 4x gezegd dat we de volgende straat links moesten, maar als we dan op een T-splitsing aankwamen, kreeg ze het nog voorelkaar om boos om me te worden dat ik nog niet had gezegd waar we heen moesten. Toen we vlak bij het hostel een klein straatje in moesten, probeerde ik haar wat rustiger te laten rijden, maar ook dit leek ze niet te snappen. Gelukkig ben ik uiteindelijk veilig thuis gekomen. Konnor bleef in haar auto zitten en heb ik daarna ook niet meer gezien.
De volgende ochtend had ik tot 11u de tijd voordat mijn bus naar Pai zou komen. Ik kon nog mooi mijn was even ophalen bij de wasservice en daarna mijn tas helemaal opnieuw inpakken na de trekking. Toen ik klaar was waren er allemaal nieuwe leuke mensen in het hostel gekomen, dus ik heb daar nog een hele tijd gezellig mee zitten kletsen totdat ik om half 12 opgehaald werd door een pickup truck waarmee we naar het treinstation werden gebracht. Daar stonden zo'n 50 mensen te wachten om in 4 minibusjes naar Pai te gaan. De weg naar Pai duurde 4u door de bergen en de jungle. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel bochten gezien als op die weg. Gelukkig kreeg ik de plaats voorin het busje, hier was vooral mijn maag bijzonder blij mee. Toen we aankwamen in Pai ontmoette ik direct 2 Londense meisjes, Shary en Rachel, die in hetzelfde hostel zaten als ik. Gelukkig is Pai een heel klein dorpje met maar een paar straatjes, dus we hadden ons hostel vrij snel gevonden. Rond een uur of 5 begonnen we wel echt honger te krijgen, we hadden namelijk alleen ontbeten, dus zijn we bij een restaurantje gaan eten. Toen we terugliepen was de straat met het busstation en alle reisbureautjes helemaal omgetoverd tot een soort foodmarket met allemaal verschillende etenskraampjes. We waren duidelijk te vroeg gaan eten. In het hostel zaten toen we terugkwamen zo'n 15 mensen gezellig met een biertje. We zijn erbij gaan zitten. Na een tijdje viel de stroom in het hele dorpje uit en was het helemaal donker. Gelukkig was het hostel erop voorbereid en haalden ze met behulp van een paar mobieltjes snel een paar kaarsen uit de kast wat het meteen heel gezellig maakte. We zijn toen met zijn allen nog in het hostel gebleven totdat de bar in het hostel sloot. Gelukkig hadden we toen ook weer stroom en zijn naar een bar in het dorpje gegaan. Alle barretjes in het dorpje blijven open tot 12u daarna verplaatsen de feesten zich naar de andere kant van de rivier waar de feesten pas echt losgaan. Toen het 12u was, liep dan ook het hele dorp uit richting de rivier. Ik vond het mooi geweest en liep als enige de andere kant op richting het hostel.

Gister ochtend wilde ik om 8u een Muay Thai boxtraining doen. Dit was bij een boxschool 2km buiten het dorp. Om half 8 liep ik dan ook het verlaten dorp in om ontbijt te halen naar de supermarkt, waarna ik door ben gelopen naar de boxschool. Ik was hier keurig een kwartier van tevoren, maar ik mocht meteen beginnen. Ik werd verzocht een springtouw te pakken en te beginnen met springen. Na 5min keek ik de Thaise eigenaar van de school aan om te kijken of ik al kon stoppen, maar hij keek nog verbaasder terug en gebaarde toen dat ik nog wel even door moest springen. De man liep rond met een stok in zijn hand en als je iets niet goed genoeg deed, kon een goede corrigerende tik van hem verwachten. De rest van de mensen uit de boxschool begonnen om 8u met 12km hardlopen, bergop en weer af. Omdat ik en een paar anderen geen loopschoenen mee hadden, mochten wij nog wel even doorgaan met touwtjespringen. Na nog eens een kwartier springen was ik helemaal uitgeput, compleet in het zweet en had ik de eerste tikken met de stok al gehad voor te lang rusten. Eindelijk mochten we ons melden bij een ander Thais mannetje die van die stoffen banden om onze polsen en handen wikkelde. Naast mij was er nog een Zuid-Koreaans meisje die er ook voor het eerst was. Samen werden we apartgenomen door een jonge Thaise trainer die ons de basistechnieken ging leren. We moesten in de basishouding staan met 1 voet voor en 1 achter en onze handen op een bepaalde manier voor en naast ons hoofd. Het was nog best lastig om deze houding exact aan te nemen. Toen dat een beetje goed ging begonnen met met het trainen van een paar slagen met links en rechts. Ook hier zat weer veel meer techniek achter dan je zou denken. Na 8 verschillende slagen en 2 soorten bloks te hebben geleerd, mocht ik de echte bokshandschoenen aandoen en in de ring klimmen. Hier stond een klein Thais mannetje op me te wachten die nauwelijks boven mijn navel uit kwam. Hij had bescherming aan zijn handen, buik en benen waarop ik mocht oefenen. Eerst oefenden we de technieken die ik net geleerd had. Hij hield zijn handen op een bepaalde manier en dan moest ik die met de juiste techniek raken. De techniek schoot er af en toe een beetje bij in, maar hij was wel onder de indruk van mijn kracht en snelheid. Na de slagen begonnen we ook met trappen en knietjes, het trappen ging me bijzonder goed af, maar de knietjes waren lastiger. 1x heb ik hem onder zijn gordel geraakt, gelukkig was het nog net boven zijn kruis, dus het viel mee. Nadat ik alles een beetje onder de knie had, mocht ik alles van mijn handen afhalen en me bij de groep voegen. We gingen wat buikspier en core oefeningen doen. We waren met rond de 50 man en moesten in een groete cirkel op de grond gaan liggen. We startten met een oefening en iedereen moest omstebeurt hardop tot 10 tellen. Nadat iedereen dit gedaan gingen we direct door met de volgende oefening. Als je iets niet goed deed of te laat was kreeg je een tik met de stok. Ik kreeg er een omdat ik niet hard genoeg telde. De volgende ronde kreeg ik weer een tik als compliment dat ik beter telde, soms weet je dus echt niet waarvoor je het doet. Vooral bij het planken vielen veel slachtoffers als je je billen net iets te hoog of te laag had kreeg je er een goede tik op. Ik denk dat er vandaag redelijk wat mensen in Pai rondlopen die liever een dagje niet gaan zitten. Om 10u was de les voorbij en werden we bedankt door de trainer. Hij bleek buiten de les om nog best aardig te zijn.

Eenmaal terug in het hostel was ik helemaal kapot ik heb even gedoucht en een uurtje geslapen. 

Na de lunch heb ik met de 2 Londense meiden en een Amerikaans meisje scooters gehuurd. De 2 Londense meiden hadden daar nog nooit op gereden en 1 daarvan was zelfs te bang om het te doen. Ze vroeg of ze bij mij achterop kon als ze de helft betaalde, dat leek me een prima idee. Eerst moesten we even oefenen op een oefenwijde. Shery trok in een keer het gas open en reed meteen de bosjes in. Bij mij ging het gelukkig een stuk beter en ik merk echt dat ik profijt heb van mijn motorrijbewijs. Het enige rare is dat ze in Thailand links rijden, waardoor het best lastig is om kruisingen over te steken omdat je niet weet waar ze vandaan gaan komen. We zijn eerst 10km de bergen in gereden naar een super vette waterval waar je heel mooi vanaf kan glijden. Shery en ik gingen het proberen, maar het was vrij hoog. Gelukkig was er een Britse jongen die ons wilde laten zien hoe het moest. Daarna zijn wij ook alle watervallen naar beneden gegleden. Na een uurtje chillen zijn we doorgereden naar een view point bovenop een berg. De paden ernaartoe waren heel stijl, wat het best lastig maar heel leuk maakte om te rijden. Na het view point zijn we doorgereden naar de canyon voor zonsondergang. Dit was een mege vette plek waar het leek alsof de grond op sommige plekken zo'n 40m uit de aarde omhoog is gekomen. Het waren smalle paden langs hoge klifranden waar je heel cool overheen kon lopen. Toen het bijna donker was kwamen de donkere wolken in, dus we moesten zo snel mogelijk terug naar het dorp. Gelukkig haalden onze scooters prima 80km/u dus we waren net voor de regen terug. Hier hebben we onze scooters weer ingeleverd. Daarna snel een douche genomen om vervolgens wat eten te halen bij een straattentje. We wisten dat de wimbledonfinale aanstond bij 1 bar in de stad, dus we zijn daarna nog daarheen gegaan. Hier waren toevallig ook alle mensen van de Muay Thai groep van die ochtend. Blijkbaar kon die trainer erg goed zingen, dus hij trad ook nog op in die bar. Super grappig.

Toen Wimbledon was afgelopen zijn we naar een jazzbar gegaan, waar ik 3 gezellige Friese jongens ontmoette, we hebben de hele avond in een deuk gelegen om vanalles. Toen de bar om 12u dichtging ben ik dit keer wel meegegaan naar de andere kant van de rivier. Hier was een leuke reggae bar met een kampvuur. Rond 1u was ik zo moe dat ik terug ben gegaan. Ik had ook nauwelijks gedronken omdat ik fit wilde zijn voor de volgende dag als we weer scooters gingen huren. Ik liep langs een gesloten bar in het dorp waar 2 Thaise mannen nog aan een biertje zaten. Ze vroegen of ik erbij wilde zitten en een biertje met ze wilde drinken, waarom niet?, dus ik deed het. Een van de mannen werd even later gebeld dat hij moest werken. Een beetje vreemd om 2u 's nachts, dus ik vroeg wat hij deed. Hij bleek een tattoe en piercing artiest te zijn en een dronken jongen wilde een tepelpiercing laten zetten. Omdat ik geen enkele tattoe of piercing had, vond hij dat ik mee moest gaan om te zien hoe dat gaat. Hij zou me daarna terugbrengen naar mijn hostel. Ik ben dus maar bij hem achterop de scooter gestapt. De piercingshop bleek direct naast de reggaebar te zitten. Geen wonder dat hier af en aan dronken mensen langs liepen. Nadat hij de piercing bij de jongen had gezet bood hij mij aan om gratis een piercing of tattoe bij mij te zetten. Dit leek me niets. Tot ik bedacht dat ik tijdens mijn reis door Zuid-Amerika heel graag een tattoe met 'Pacha mama' (moeder aarde, het geloof in Zuid-Amerika) op mijn voet wilde. Het was daar niet schoon genoeg en te duur om hem te zetten. Het leek me wel bijzonder om deze tattoe hier te laten zetten om deze 2 mooie reizen aan elkaar te koppelen. Uiteindelijk heeft hij na heel veel tekenen de tattoe inderdaad op mijn voet gezet. Hij deed met met de authentiek Thaise techniek 'bamboe tatoeëren'. Hierbij heb je een bamboestokje waar een naald op gebonden wordt. Deze wordt in de inkt gedoopt en daarmee prikt hij de inkt door je huid. Deze vent was geweldig getalenteerd. Hij was bijna sneller en meer secuur dan een goede naaimachine om kan gaan met een naald. Na een klein kwartiertje had een tattoe op mijn voet. Hij is echt heel mooi geworden! Snel daarna bracht hij me ook nog thuis en het was echt helemaal gratis. Normaal had het 40 euro gekost. 

Vannacht heb ik van de adrenaline weinig kunnen slapen, maar gelukkig kwamen de Londense meiden nog later terug uit het dorp. Ons plan om vanmorgen om 10u scooters te huren is dan ook voorlopig redelijk gefaald. Misschien dat dit rond 13u alsnog lukt.

  • 12 Juli 2015 - 12:20

    Ineke :

    Hoi Diana
    Dat was echt een bizarre dag en nacht.
    Ongelooflijk dat jij gewoon midden in de nacht met zo'n lokale man meegaat. Het is gelukkig goed afgelopen. Ben benieuwd naar je tattoe.
    Groetjes mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Nu op vakantie in nepal

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 12754

Voorgaande reizen:

04 Februari 2017 - 12 Februari 2017

Damus 1 in Argentinië

08 Juni 2015 - 25 Juli 2015

Zuid-Oost-Azië

06 Juli 2014 - 29 Juli 2014

vakantie Nepal

Landen bezocht: